Autor Opinió
13 octubre 2017 a 10:00

Comunicat de la Junta central de directors de centres públics de Catalunya

0 Flares 0 Flares ×
Curs escolar // Imatge del web Pixabay

Els representants de la Junta central de Directors de centres públics de Catalunya fan palesa la seva indignació i el seu malestar com resultat de tots els fets del passat 1 d’octubre.
El nostre sistema educatiu es fonamenta en valors democràtics, en el diàleg i el respecte, en la llibertat personal i la justícia, en la solidaritat i la generositat, en la responsabilitat i la solidaritat, en la equitat i la diversitat. Aquests, han estat vulnerats de manera reiterada, no només amb agressions als valors que com a societat plural i democràtica ens hem donat, sinó també superant les línies tant intolerants de l’agressió física, i de forma reiterada.
Un centre escolar és el lloc on els nostres alumnes associen l’aprenentatge i la pràctica d’aquests valors democràtics, on es formen com persones per esdevenir ciutadans. L’agressió als centres escolars és el pitjor missatge que un alumne i la ciutadania pot rebre, un missatge tremendament erosionador per ells i per la nostra societat.
Als fets de 1 d’octubre s’han afegit les declaracions d’Alfonso Guerra i de José Bono acusant el sistema educatiu de Catalunya d’adoctrinament  dels nens contra Espanya, fins i tot en l’odi a Espanya.  Aquesta acusació és del tot inadmissible. Ambdós són persones informades que han tingut altes responsabilitat polítiques i que saben que és falsa. Una acusació que estenen directament contra el professorat de Catalunya. No podem tolerar que per articular un discurs polític que justifiqui la intervenció de Catalunya,  s’acusi  i es posi en qüestió la tasca de desenes de milers de grans professionals, que presten un dels serveis públic més importants en una societat democràtica,  que dia a dia eduquen en valors de pau, civisme, diversitat cultural i pluralitat d’idees i mai en l’odi.
Nosaltres condemnen aquestes accions amb la veu més forta i decidida que us puguem fer arribar. Defensarem  al capdavant i juntament amb tota la comunitat educativa al conjunt de la societat que representem, i prioritàriament als nostres alumnes, que són la nostre dedicació i el nostre futur.
Continuem treballant i posant per damunt els valors democràtics de l’escola i del nostre sistema educatiu.
Rebutgem enèrgicament qualsevol actuació per mínima que sigui que qüestioni, rebaixi o posi en perill els valors democràtics de la nostra societat.
La Junta central de directors de centres públics de Catalunya.
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email 0 0 Flares ×